گرافیک

تصویر سازی و نقاشی دیجیتال ، هویت بصری ، تبلیغات ، UI Design ، بسته بندی

 

 

 

 

آینده را شروع کن!

 

فن‌آورد تنها یک رقابت نیست! فن‌آورد یک اعتقاد است، اعتقاد به اینکه وقت آن شده ‌است که استعداد و تخصص افراد، آینده را رقم بزند نه مدرک و نمره آنان. فن‌آورد با روشی نوین و منحصر به فرد، مهارت‌های تخصصی و استعداد افراد را در رقابتی جذاب و چالش برانگیز محک زده و بهترین‌ها را شناسایی و حمایت می‌نماید. اهدای جوایز مجموعاً بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، اعطای گواهی معتبر، معرفی به شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های دانش‌بنیان، کمک به تجاری‌سازی ایده‌های برتر و شناسایی حوزه‌های فعال صنعتی و بازار کار، تنها بخشی از مزیت‌های حضور در رقابت فن‌آورد است. مرحله اول این رقابت‌ها، از اسفندماه سال ۹۶ تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به صورت اینترنتی و مرحله نهایی آن، خردادماه سال ۹۷ در صدا و سیما به صورت حضوری (تلویزیونی) برگزار می‌گردد. فن‌آورد توانایی‌های واقعی شما را به چالش کشیده و شما را به بهترین‌ها متصل می‌کند!

 

 

 

 

مزایا

 

  1. رقابت هنر در رشته گرافیک فن­‌آورد در واقع یک فرآیند مهارت‌سنجی و حل مسائل واقعی میان هنرمندان است.
  2. در رقابت هنر، مدرک و سابقه کاری هنرمندان آخرین اولویت جهت شناخت آن‌هاست، تکیه ما در این مسابقه به مهارت، هوش و نوآوری هنرمندان است.
  3. این فراخوان امیدوار است به عنوان یکی از بزرگترین مسابقات هنری ایران بخش خوبی از ماهرترین هنرمندان این حوزه را شناسایی و به جامعه‌های هنری و کارفرمایان پروژه‌های هنری متصل کند.
  4. از مهمترین اهداف این مسابقه جذاب و چالش‌برانگیز ایجاد ارتباط مستقیم و مستمر میان هنرمندان و بازار کار حرفه‌­ای است.
  5. هنرمندانی که به منظور بالا بردن مهارت­‌های خود، درگیر فضای آکادمیک گشته و فرصت ارتباط‌­گیری با فضای کار را از دست داده­‌اند، در این مسابقه برای ایشان فرصتی ایجاد می‌­شود تا توانایی‌ها و مهارت‌های خود را اثبات کنند.
  6. شبکه‌سازی هنرمندان از اهداف این مسابقه است، در جریان مسابقه حضوری هنرمندان می‌­توانند با همتایان خود و اساتید مطرح حوزه‌های تخصصی مسابقه در یک گردهمایی بزرگ آشنا شوند.
  7. فن‌آورد تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت مسابقه، فرهنگ شایسته‌سالاری و توزیع فرصت عادلانه را جایگزین گزینش‌های ناسالم دیگر کند.

 

 

 

 

 چالش‌های حل شده در فن‌آورد

 

  • هویت بصری

طراحی هویت بصری شرکت "ابزارمارت" در فن آورد ۹۴ 
طراحی هویت بصری "ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز" معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فن آورد ۹۵
طراحی هویت بصری موسسه دانش بنیان برکت در فن آورد ۹۵
طراحی تم تاکسی های گردشگری عمان در فن‌آورد ۹۵

  • تصویرسازی و نقاشی دیجیتال

طراحی کارت برای شرکت سرگرمی های رشدآفرین چوبین و بنیاد ملی بازی های یارانه ای در فن آورد ۹۴
طراحی کاراکترملی برای ستاد "فناوری های نرم و هویت ساز" معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فن‌آورد ۹۵

  • تبلیغات

طراحی کمپین تبلیغاتی شرکت "سیتک" در فن‌آورد ۹۴
طراحی کمپین تبلیغاتی کتابخوانی باری سازمان"فرهنگی هنری شهرداری تهران" در فن‌آورد ۹۵

  • (طراحی رابط کاربری) Ui Design

طراحی رابط کاربری سایت بی بی نت در فن آورد ۹۴
طراحی سایت تلویزیون تعاملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فن‌آورد ۹۵

اطلاعات بیشتر: fanavard96@

 

 

 

 

شیوه اجرا

 

  • مسابقات هنر فن‌آورد در سال ۹۶ با اندکی تفاوت نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.
  • در سال گذشته پس از داوری رزومه‌های ارسالی توسط هنرمندان، از ۴۰ نفر اول برای حضور در مسابقات دعوت می‌شد و هنرمندان در فضا و شرایطی یکسان تحت نظر مربی‌ها به رقابت می‌پرداختند، اما امسال بر مبنای تمام تجربیات سال گذشته و بر مبنای محدودیت‌هایی که مسابقات حضوری ایجاد می‌کرد تصمیم بر آن شد که در سال ۹۶ بخش اصلی مسابقه به صورت مجازی برگزار شود تا تمامی هنرمندان امکان حضور در رقابت اصلی برایشان به صورت مجازی فراهم شود و توان هنری خود را محک بزنند.
  • همچنین از دیگر تفاوت‌های مهم چهارمین دوره فن‌آورد نسبت به سال گذشته حذف محدودیت شرکت به صورت انفرادی می‌باشد، شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام به صورت تیمی نیز می‌توانند به صورت عادی و به نمایندگی نماینده تیم خود، در این دور از رقابت‌های فن‌آورد شرکت کنند.
  • بعد از اولین فراخوان، هنرمندان می‌توانند با ثبت نام و پرداخت هزینه مشخص شده در هر یک از این رشته‌های هنری: "تصویرسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، طراحی رابط کاربری، هویت بصری " به عرصه رقابت با یکدیگر وارد شوند.
  • در این فراخوان عمومی موضوع مسابقه در چند خط و به صورت کلی اعلام می‌شود تا شرکت‌کنندگانی که توان حل مسئله فراخوان را در خود احساس می‌کنند نسبت به ثبت نام اقدام فرمایند.
  •  در مرحله بعدی برای ثبت نام کنندگان یک فایل کامل از توضیحات و شرایط مسابقه ارسال می‌شود. لازم به ذکر است در این فایل تمامی اطلاعات مورد نیاز هنرمند جهت حل صورت مسئله مسابقه ارائه می‌شود.
  • در گام بعدی هر یک از شرکت کنندگان تا آخرین مهلت تعیین شده آثار خود را -طبق توضیحات فایل ذکر شده در بند قبل- در پنل مسابقات بارگذاری می‌کنند.
  • در این مرحله طی مدت زمانی کوتاه داوری اولیه آثار انجام شده و به ۲۰ الی ۴۰ نفر اول (بدون ذکر رتبه)  از طریق بلاگ و کانال فن‌آورد اعلام می‌شود که در لیست هنرمندان/تیم‌های برتر قرار گرفته‌اند.
  • سپس این افراد/تیم‌های منتخب در مدت زمان محدودی که برایشان مشخص می‌شود می‌توانند طرح و ایده خود را طبق پروتکل تعیین شده بهبود بخشند. (لازم به ذکر است این بخش از مسابقه اجباری نیست.)
  • مجددا در مرحله نهایی اساتید میان آثار برگزیده داوری انجام می‌دهند و نفرات برتر مشخص می‌شوند.
  • در نهایت از حائزین رتبه‌های برتر و شایستگان تقدیر دعوت می‌شود تا در روز اختتامیه و اعلام جوایز حضور یابند.
  • لازم به یادآوری است که شرایط و قوانین مسابقه در رشته‌های مختلف هنر با یکدیگر تفاوت دارد و معیار نهایی جهت چگونگی شرکت در مسابقه در فایل کاملی است که به شرکت کنندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

چگونگی مراحل حضور

 

مراحل حضور در مسابقه طراحی معماری فن‌آورد شامل مراحل زیر است که به تفصیل شرح داده خواهدشد:

۱. مرحله اول: ثبت نام از طریق دکمه "ثبت نام در مسابقه"

  • امکان ثبت نام برای افراد حقیقی، گروه‌ها و مهندسین مشاور وجود دارد.
  • ثبت نام بدون محدودیت سنی و رتبه علمی، برای همه فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های معماری و رشته‌های وابسته و مرتبط، آزاد است.
  • پس از ورود به سامانه اینترنتی و وارد کردن اطلاعات، کد ثبت نام برای هر گروه دریافت می‌شود. در ارائه آثار خود به دبیرخانه حتماً آن کد قید شود.
  • برای ثبت نام گروهی تنها ثبت نام سرپرست تیم کافی می‌باشد.

۲. مرحله دوم: ارسال آثار به دبیرخانه

  • شرکت‌کنندگان گرامی می‌بایست آثار را تا موعد مقرر به دبیرخانه تحویل دهند.

۳. مرحله سوم: داوری آثار دریافتی جهت حضور در مرحله حضوری و اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان از طریق سایت در اوایل اردیبهشت

۴. مرحله چهارم: ثبت نام در مرحله حضوری توسط برگزیدگان

۵. مرحله نهایی: حضور طراحان برگزیده در مسابقه و معرفی طرح‌های برگزیده در مراسم اختتامیه

 

 

 

 

گرایش‌ها

 

گرایش‌های رشته گرافیک به صورت زیر است؛ در صورت افزوده شدن گرایش یا گرایش‌های جدید این موضوع از طریق کانال‌های خبری نظیر کانال تلگرام و بلاگ فن‌آورد به اطلاع عموم هنرمندان محترم خواهد رسید.

 

 

 

 

جوایز رشته گرافیک (هر گرایش)

 

۱. جایزه نفر اول:

۴ میلیون تومان + گواهی معتبر + بورسیه شغلی + تندیس فن‌آورد + اعطای رتبه ملی

۲. جایزه نفر دوم:

۲ میلیون تومان + گواهی معتبر + بورسیه شغلی + تندیس فن‌آورد + اعطای رتبه ملی

۳. جایزه نفر سوم:

۱ میلیون تومان + گواهی معتبر + بورسیه شغلی + تندیس فن‌آورد + اعطای رتبه ملی

help@Fanavard.com © 2018 FANAVARD.COM